• Fuld tid
  • Køge Kommune
  • Opslået for 1 uge siden
  • Lukket for ansøgninger

Hjemmeside Teknik- og Miljøforvaltningen Køge Kommune

Kan du gå forrest i udviklingsarbejde, som kræver overblik i mange forskellige kommunale data? Kan du være bindeled mellem organisation og ny teknologi, og vil du hjælpe Teknik- og Miljøforvaltningen med at strømline vores IT-fagprogrammer og datastruktur til gavn for en mere effektiv sagsbehandling?

Vi søger en ny kollega til afdelingen Sekretariat og Udvikling, da vores meget vellidte og erfarne leder af GIS-Teamet, går på pension. Rollen og opgaverne som udviklings- og data-koordinator er meget bredt sammensat og du vil få rig mulighed for at sætte dit eget præg på både stillingen og opgaveløsningen.

 

Vores opgaver til dig

Koordinator for opgave- og udviklingsporteføljen i vores GIS Team samt løbende projektledelse og -deltagelse
Systematisering i indsamling af nye data, og anvendelse af eksisterende Geo-data, som danner grundlaget for offentlig forvaltning og korrekt sagsbehandling
IT-koordinatorfunktion for Teknik- og Miljøforvaltningen, fx deltagelse i tværgående netværk, IT-projekter og systemoverblik mv. i tæt samarbejde med den centrale IT-afdeling og de andre forvaltningers IT-koordinatorer og proceskonsulenter
Deltagelse i tværkommunale Geodata-netværk
Undervisnings- og videndelingsaktiviteter til andre faggrupper
Indførelse af IoT-værktøjer og dataanvendelse, fx indenfor ejendoms- og miljøområdet
Opstarte og implementere ny systematik for Teknik- og Miljøforvaltningens projektportefølje til brug for strategisk ledelsesinformation og -prioritering

 

Vores ønsker til din profil

Det er ikke sikkert at du endnu har den store erfaring med IT-GIS området, men du har en særlig tæft for koordination og opgaveledelse og kan agere oversætter mellem strategi og data.

Under alle omstændigheder kan du begejstres af det uanede potentiale i kommunens Geo-data, og er glad for udsigten til at fordybe dig i løsninger, som kan samle og udnytte data på nye måder.

 

Du vil sikkert allerede have en eller flere af disse faglige og personlige kompetencer:

Akademisk uddannet, måske Cand. IT, Geograf, Antropolog, Landinspektør, Data Scientist, eller anden profil, med høj grad af analytisk kapacitet, og erfaring fra projektledelse
Koordinator-erfaring eller lyst til ansvaret med faglig koordination/opgaveledelse
Indblik i og evne til at arbejde på et højt fagligt niveau, i en politisk styret og organisation med høj kompleksitet
Evner at lytte og forstå organisationens systemtekniske udviklingsønsker, og kunne dele viden med alle faggrupper i en teknik og miljøforvaltning
Gerne kendskab til GIS-programmet Spatial Suite og QGIS
Lærenem og nysgerrig på kommunens mange registerdata
Holdspiller med godt humør, og en samarbejds- og løsningsorienteret tilgang til opgaverne
Netværksskabende og opsøgende, på ressourcer i omverdenen, fx ny teknologi som kan lette offentlig opgaveløsning (AI, RPA mv.)
Kørekort til bil kategori B og måske sågar et dronecertifikat

 

Lidt om os

Du vil blive del af vores fagligt og socialt stærke IT-GIS team, som udover dig som koordinator består af tre GIS-medarbejdere og en registerfører for diverse grunddata (DAR, BBR, ERPO mv.)

Teamet er forankret i forvaltningens afdeling for Sekretariat og Udvikling, og du vil referere til Sekretariatschefen.

Afdelingen varetager udover GIS en bred palette af organisatoriske og administrative støttefunktioner for hele Teknik- og Miljøforvaltningen: Ledelsesbetjening, dagsordenproduktion, kommunikation, GDPR, personaleadministration, MED-organisations- og arbejdsmiljøopgaver m.m. Vi er i alt 14 medarbejdere, som har stor grad af berøring med resten af organisationen.

 

Vi tilbyder

En fast stilling på 37 timer om ugen, med fleksibel og familievenlig arbejdstilrettelæggelse, og rig mulighed for hjemmearbejde. Vi er også åbne for at evt. længere transporttid med offentlig transport, kan indgå som del af din arbejdstid.

Løn efter gældende overenskomst. Afhængig af din erfaring, fx med indplacering som specialkonsulent.

Vi tilbyder og har mange faglige udviklingsmuligheder, god personalekantine, gratis frugt og kaffe. Dit arbejdssted vil være på det charmerende Køge Rådhus i Køge midtby, som har adgang til personaleparkering, og regional- og S-tog, og gode butikker lige om hjørnet. Vi er stolte af vores uformelle omgangstone, og vi mødes gerne løbende til hyggelige sociale arrangementer på arbejdspladsen. Vores store personaleforening har masser af rabatordninger, feriehusudlejning m.v.

 

Din ansøgning

Du skal ansøge online via linket herunder. Vedhæft din ansøgning, CV og bilag. Husk dokumentation for din uddannelse og evt. tidligere relevante erfaringer.

Vi skal have din ansøgning senest den. 8. april 2024, kl. 12.00.

Vi afholder ansættelsessamtaler den 12. april, kl. 8-15.

Ønsket tiltrædelse snarest muligt, og senest 1. juni 2024.

Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen på arbejdsmarkedet og opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge stillingen.