• Fuld tid
  • København NV
  • Opslået for 4 uger siden
  • Lukket for ansøgninger

Hjemmeside Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

Vi søger en dygtig kollega, der kan hjælpe os med at understøtte vores systemer og processer, og som har interesse og flair for den digitale omstilling.

Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering er den drivende kraft i arbejdet med at udnytte data effektivt og innovativt til gavn for samfundet. Vi arbejder med de mest relevante data om vores land og sikrer, at de er let tilgængelige og kan kombineres på tværs. Styrelsen er en del af Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet, der står i spidsen for arbejdet med at reducere drivhusgas-udledningen med 70 pct. i 2030 og arbejder for, at denne reduktion understøttes af data.

Dine arbejdsområder
Du skal bl.a. arbejde med at kontoret får fuldt overblik over de mange processer på både overordnet plan og i detaljen, og hjælpe til med procesoptimering både internt og eksternt. Du kommer også til at arbejde med dokumentation og visualisering af processer til understøttelse og udvikling af digitaliserede arbejdsgange.  Dette foregår i et univers af geografiske data samt de understøttende systemer.

Vi arbejder i kontoret med data og systemer på flere planer –  både som brugere, udviklere, operatør samt i forbindelse med drift og support. Data er kontorets omdrejningspunkt og eksisterer i mange sammenhænge på tværs af interessenter.  Du skal arbejde med at forbedre data governance på tværs af disse funktioner og have blik for sammenhængende og gennemskuelige processer.  Du kommer ikke til at arbejde alene, men bliver drivkraften bag afdækning og optimering af processer i relation til den løbende udvikling i forretningsbehov og systemunderstøttelse.  Du vil også skulle arbejde med selve værktøjskassen til opbevaring og deling af fx dokumentation og kommer til at sparre med andre i styrelsen omkring ensretning af de teknologiske valg i forbindelse med opgaverne.

Din profil
Vi forestiller os, at du har en relevant kandidatuddannelse (fx geografi eller landinspektør) med erfaring eller interesse for data governance og procesoptimering. Du kan se dig selv i følgende:

  • Struktureret og systematisk i din tilgang til opgaver og er tryg ved at arbejde med visualisering af arbejdsgange og processer.
  • Teknisk indsigt samt en interesse i geografiske data og systemsammenhænge vil være en fordel.
  • Erfaring med projektledelse og/eller agile metoder er en fordel
  • God til skriftlig formidling og en interesse i at kommunikere komplekse sammenhænge på en overskuelig måde.

 

Du kan bruge din formidlingskompetence i forbindelse med nye datafaglige problemstillinger, og denne skal gå hånd i hånd med dine gode evner inden for systematisering og dokumentation. Desuden skal du være åben overfor at arbejde med brugere på tværs af faglighed og funktion, samt at kunne afdække disses behov i deres daglige arbejde.

Vi er dine nye kolleger
Du bliver en del af kontoret Geodata, der er ansvarlig for at sikre et solidt datagrundlag om Danmarks geografi. Kontoret varetager først og fremmest dette ansvar gennem GeoDanmark-samarbejdet mellem staten og kommunerne om de fælles GeoDanmark-data om bl.a. bygninger, veje, vandløb og søer. Kontoret understøtter også brugen af GeoDanmark-data til ejendomsvurdering samt til klimatilpasning. Kontoret varetager hertil vigtige statslige og kommunale samarbejder i relation til data på bl.a. vejområdet og vandløbsområdet.

Geodata er ét af 16 kontorer, som har 22 medarbejdere som dækker mange forskellige fagligheder og aldersgrupper. Vi har en høj faglighed og sætter pris på trivsel og et godt arbejdsmiljø i kontoret. Styrelsen har i alt ca. 330 medarbejdere.

Vi tilbyder

  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder
  • Stort ansvar med støtte fra kollegaer og leder
  • Et ministerområde præget af nytænkning og strategiske muligheder
  • En fagligt engageret arbejdsplads med højt til loftet, og hvor vi løfter i flok.
  • Du kommer til at lære meget nyt på kort tid, du får superdygtige kolleger, og du kommer til at være med til at understøtte vigtige samfundsbærende opgaver.

Dine løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som AC-medarbejder eller specialkonsulent i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i staten med mulighed for forhandling af tillæg. Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse er den 1. august 2022 eller efter aftale.

Ønsker du yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Dennis Anthony på telefon 50 82 05 08.

Sådan søger du
Du søger jobbet online via linket ”Søg stillingen”. Vi skal have dine oplysninger, dokumentation for uddannelse, ansøgning og CV senest den 19. juni 2022. Vi regner med at holde samtaler 24. juni og 27. juni 2022.