Hjemmeside Sønderborg Kommune

Vil du være med til at gøre digitale data let tilgængelige og udbrede anvendelsen af GIS og geodata i hele kommunen? Så vil vi gerne være din næste arbejdsplads og dine nye kolleger.

Sønderborg kommune er langt fremme i anvendelsen af digitale data/løsninger. Vi ser digitale løsninger som et vigtigt redskab i effektivisering og optimering af de kommunale sagsgange.

I Sønderborg kommune bruger vi SWECOs webGIS-system Spatial Suite som primær GIS-system i sagsbehandlingen, derudover har vi ESRI platformen ArcGis Enterprise. Vi har opgraderet vores Desktop GIS til ArcGIS Pro og har taget Web Apps og Story Maps mv. i brug som formidlingsværktøjer.

Dine primære arbejdsopgaver er:
– Administrere webGIS-system Spatial Suite (SWECO).
– Administrere ESRI ArcGIS Enterprise herunder ArcGIS Pro, ArcGIS Portal og ArcGIS Online (Web Apps som Story Maps, Field Maps mv.).
– Administrere og vedligeholde geodatabaser (ESRI ArcSDE, MS SQL).
– Håndtere daglig support for brugerne, herunder GIS-relateret helpdesk-arbejde.
– Udarbejde analyser til brug som beslutningsgrundlag
– Undervise kollegaerne i brugen af GIS og geodata.

Om dig:
– Vi lægger vægt på, at du har et erfaringsgrundlag, der svarer til det vi har beskrevet ovenfor. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har kendskab til flere af de nævnte programmer/systemer.
– Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men en relevant uddannelse inden for geografi, geoinformatik, landmåling eller tilsvarende er et plus.
– Som nyuddannet har du arbejdet med GIS og geodata i din uddannelse og har stor interesse for at specialisere dig inden for området på administrator-niveau.
– Som person er du ansvarsbevidst, selvstændig, serviceorienteret, struktureret, initiativrig og udviklingsorienteret. Du har en god formidlingsevne og er god til at samarbejde, ligesom du har god sans for prioritering og målretning af dine opgaver. Vi ønsker os en positiv og engageret kollega, som vil bidrage til at fastholde det gode arbejdsmiljø, vi har i afdelingen, således at vores hverdag forbliver fagligt interessant, udviklende og fyldt med ”drive”.

Om os:
Vi er i øjeblikket et GIS team på to medarbejdere og vil gerne styrke området med to yderligere. Vi ser os selv som holdspillere, der løfter opgaverne i fællesskab, der deler viden og erfaring med hinanden, og som værner om et godt arbejdsmiljø med medindflydelse og stor frihedsgrad i hverdagen.

GIS hører ind under afdelingen Bæredygtighed og Byggeri i chefområdet Stab, Byggeri og Infrastruktur. Vi er i alt 17 kollegaer og en afdelingsleder – alle med forskellige faglige profiler. Vi varetager blandt andet opgaver inden for grøn transport, Project Zero anlæg, energiplanlægning. Vi er en forholdsvis ny-sammensat afdeling, hvilket skaber spændende muligheder for samarbejde på tværs.

Der er i afdelingen stor grad af tillid til medarbejdernes opgaveløsning – hvad enten vi sidder hjemme, når opgaven tilsiger dette eller når vi repræsenterer afdelingen ude i marken. Desuden vægtes faglig og personlig udvikling meget højt, så efteruddannelse og kurser vil derfor blive en naturlig del af dit kommende arbejdsliv hos os i GIS-teamet og i afdelingen Bæredygtighed og Byggeri.

Vi har kontor i Sønderborg centrum. Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og det respektive fagforbund og principperne i ny løn.

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er den 25. november 2022. Samtaler forventes gennemført den 8. december 2022, med opstart så hurtigt som muligt herefter. Der anvendes Garuda profiltest i forbindelse med ansættelsen. Sammen med ansøgningen bedes du indsende oplysninger om uddannelse og tidligere beskæftigelse, kopi af eksamensbeviser og evt. referencer/udtalelser.

Har det fanget din interesse?
Er du velkommen til at ringe til afdelingsleder Mie Rauff Nielsen på tlf. 8872 6272 og teamleder Dorte Haar på tlf. 2790 5485 og få en uforpligtende snak om stillingen og opgaverne. Vi glæder os til at høre fra dig!