Hjemmeside Skanderborg Kommune

Er du god til at arbejde struktureret, metodisk og sammen med andre, så er du måske den rette medarbejder til vores Kort- og GIS-team.

Kort- og GIS-teamet i Skanderborg Kommune har ansvaret for at vedligeholde, udvikle og sikre driften af en stor og kompleks systemportefølje bestående af Desktop GIS, WebGIS, databaser, mobilløsninger, web-services, fag-snitflader mm.

Vi søger en engageret og teknisk stærk medarbejder med en relevant datamæssig/geofaglig baggrund. Alternativt kan du på anden vis have tilegnet dig viden om GIS og geodata, som er relevant for opgaveløsningen.

Vi oplever en stigende efterspørgsel efter løsninger inden for datamanagement og dataanalyse, og du kan derfor også forvente opgaver, hvor du analyserer, behandler og operationaliserer data fra f.eks. offentlige registre og fagsystemer.  Dette kommer bl.a. også til at omfatte opgaver med at optimere arbejdsgange og målrette GIS-løsninger med den rette dataunderstøttelse.

Om Kort- og GIS-teamet
Stillingen er placeret i Staben for Økonomi, Innovation og IT. Staben består af seks afdelinger, og du vil blive tilknyttet Kort- og GIS-teamet, hvor der foruden dig er to medarbejdere. Kort- og GIS-teamet er en del af afdelingen Budget, Analyse og Data. Dette giver en unik mulighed for tæt samarbejde med vores dygtige analyse- og BI-kollegaer.

Vi bestræber os på at være synlige i organisationen og løse vores opgaver i dialog med brugerne. Derudover har vi altid stort fokus på at bringe geodata i spil og sikre en effektiv digital forvaltning.

Vi brænder for det, vi laver, og tilstræber at lave smarte, kreative, innovative og intuitive løsninger ved at anvende den nyeste viden og teknologi.

Kort- og GIS-teamet er præget af en afslappet og humoristisk stemning, et højt fagligt niveau samt plads til at udforske og afprøve nye ideer.

Af digitale værktøjer bruger vi

  • * Desktop GIS: ArcGIS Pro som primært værktøj og QGIS som supplement
  • * WebGIS: Spatial Suite (Sweco) og ArcGIS Online
    Datamanagement: EjdExplorer, FME, Postgres, MS SQL.
  • * Diverse: Dreambroker, 3D Vista, Agisoft Metashape, Microsoft SQL Studio, Targit m.fl.

Dine arbejdsopgaver

  • * Drift, opsætning og udvikling af kommunens GIS-og geodata-platform
  • * Sammenstille, analysere og udføre forespørgsler i data og geodata
  • * Opsætning af kort og geodata til kommunens hjemmesider og andre digitale løsninger
  • * Support og undervisning af brugere samt udarbejdelse af informationsmateriale
  • * Support til sagsbehandlerne inden for de forskellige fagområder i form af hjælp til kortopsætninger, dataanalyser, integrationer m.m.
  • * Vedligeholdelse og opdatering af fællesoffentlige data (GeoDK, GeoFA)
  • * Deltagelse i interne og fælleskommunale udviklingsopgaver og vidensdeling.

Kvalifikationer/kompetencer

  • * Grundlæggende viden og erfaring med anvendelse af geodata og GIS
  • * Godt kendskab til ArcGIS-platformen fra arbejde eller studie – alternativt stærke forudsætninger for at kunne sætte dig ind i denne
  • * Teknisk flair, nemt ved at sætte dig ind i nye ting og er god til at skabe overblik
  • * Serviceminded og flair for support, brugerkontakt og undervisning
  • * Struktureret og metodisk tilgang til nye opgaver
  • * Gode kommunikative evner.

Vi værdsætter dine personlige kompetencer højt og leder efter en kollega med den rette personlighed frem for en konkret faglighed.

Vi tilbyder

  • * Et afvekslende job med indflydelse på egne opgaver og selvstændigt ansvar
  • * Gode kolleger i en afdeling, hvor der arbejdes både selvstændigt og i teams
  • * Fleksibel arbejdstid (37 timers arbejdsuge) og mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag
  • * Mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling
    Arbejdsplads med nem adgang til motorvejen.

Løn- og ansættelsesvilkår følger reglerne om Ny Løn med mulighed for forhandling af funktions- og kvalifikationstillæg og rummer en attraktiv pensionsordning.

Tiltrædelse 1. april 2024 eller snarest muligt.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til GIS-koordinator Mikael Leicht Danielsen på telefon 29 36 61 00.Sådan søger du stillingen

Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest søndag den 11. februar 2024.

Vi holder samtaler torsdag den 22. februar 2024 og evt. anden samtale mandag den 26. februar 2024.