• Fuld tid
  • Hjørring
  • Opslået for 3 uger siden
  • Lukket for ansøgninger

Hjemmeside Forsvarsministeriets Personalestyrelse

Er du en GIS-wizard, og kribler det i fingrene for at komme til at arbejde med en af Danmarks største WEB-GIS løsninger med over 1000 registrerede brugere og 600+ kortlag?

Brænder du for at innovere og lave GIS-løsninger, der giver værdi for dine kollegaer?

Mener du også, at GIS på mobile devices er kommet for at blive, og vil du være med til at rulle løsninger ud over ”rampen”?

Hvis ovenstående udløser ticks i højre øjenbryn, eller på anden måde tricker din nysgerrighed, så fortsæt med at læse nedenstående.

Om os
Forsvarsministeriet Ejendomsstyrelse er kort fortalt Forsvarsministeriet ejendomsselskab. Dvs. vi skaber, udvikler og drifter faciliteter for hele Forsvaret.

Vi er en stor landsdækkende arbejdsplads, som i 2022 vil nærme sig 2200 medarbejdere. Arealmæssigt kan vi sammenlignes med en middelstor kommune.

Vi tilbyder en spændende arbejdsplads i et uformelt miljø, hvor der er god mulighed for faglig sparring og kompetenceudvikling, og hvor du i høj grad har mulighed for at påvirke aktiviteternes gang og ikke mindst din hverdag.

Du kommer til at arbejde i vores Digitaliseringssektion, hvor vi arbejder med geospatiale data (GIS) og bygningsstamdata (CAD/Revit) samt vores IKT-specifikationer. Vi skal sikre, at data er tilgængelige og valide, så resten af organisationen kan træffe datadrevne beslutninger på et opdateret og retvisende grundlag.

Vores sektion består af medarbejdere med mange forskellige uddannelser. Det spænder over landinspektører, byggetekniker, tekniske tegnere, tekniske assistenter, biolog og ingeniør. Det vigtigste er ikke, hvad din uddannelse er, men hvad du brænder for, og hvad du kan.

Vi har en god og uformel omgangstone i afdelingen, og der er stor grad af frihed i opgaveløsningen samt mulighed for hjemmearbejdsdage. Du kommer til at arbejde i vores hovedkontor, som ligger i Hjørring (det lyder langt væk, men det er kun 35 minutter i bil fra Aalborg).

Om stillingen
Hvorfor har vi brug for endnu en GIS-wizard/administrator?

Vi har mange bolde i luften, og mangler dig som en del af vores team af GIS-administratorer, da resten af firmaet er utålmodige efter løsninger, apps og GIS-data. Vi kigger ind i et 2022, hvor der bliver endnu mere brug for løsninger og data, der kan understøtte vores forretningsudviklingsprojekter.

Hvad skal du arbejde med?
Stort set alt inden for GIS-verdenen, lige fra at: Nørde med data, projektledelse, daglig drift af vores webGIS-løsninger, opsætning og implementering af GIS-apps, undervisning af brugere, kommunikere med/udfordre den øvrige del af firmaet, så vi kan gøre deres hverdag nemmere, kontrollere dataleverancer og udarbejde kravspecifikationer.

Hver dag bringer nye udfordringer, og du skal selv være med til at skabe og udvikle stillingen gennem arbejdet med GIS-opgaver.

Om dig
Du har en relevant uddannelse og kan gennem eksempler dokumentere, at du har den nødvendige tekniske forståelse og erfaring fra tidligere jobs til at udfylde stillingen.

Du har erfaring med anvendelse af ESRI’s programsuite.

Du er løsningsorienteret og i stand til at balancere imellem teori og praksis. Med erfaringer udi datamodellering, datavask og evt. scripting til automatisering af opgaver.

Dine analytiske evner er veludviklede, du arbejder struktureret og er god til at tilegne dig ny og kompleks viden. Du er i stand til at opbygge forretningsforståelse med flair for understøttelse af processer med data.

Du er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt, kan kommunikere på dansk og engelsk på forretningsniveau, og er i stand til at formidle kompleks viden og dermed gøre noget teknisk forståeligt for ikke-teknikere.

Du formår at arbejde selvstændigt, er naturligt nysgerrig, opsøgende og energisk af natur, og du vil få en stor kontaktflade med store dele af organisationen samt eksterne leverandører.

Du har lyst til at udvikle dig gennem en løbende kompetenceopbygning samt deltage aktivt i faglige sammenhænge som ERFA-grupper og konferencer.

Det forventes at du har erfaringer med og forståelse for rollerne i projektledelse.

Endvidere har du kørekort til personbil (B).

Ansættelsesvilkår
Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst.

Ved ansættelsen er der mulighed for forhandling af tillæg, så lønnen passer og samlet modsvarer dine kvalifikationer. Der er til stillingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område, er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne gennem hele dit ansættelsesforhold.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du ringe til chefkonsulent Lars Sand Kristensen på telefon 41 89 28 80.

Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Anders Erik Filtenborg på telefon 72 81 91 78.

Ansøgningsfristen er den 2. december 2021.

Vi gennemgår ansøgninger og indkalder til samtale løbende. Stillingen er til besættelse snarest efter ansøgningsfristen eller efter aftale.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket herunder. Du bedes vedhæfte relevante dokumenter såsom ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS EJENDOMSSTYRELSE
Hvis du ønsker at vide mere om os, så se meget gerne mere på: www.ejendomsstyrelsen.dk og læs fx om Aktuelle fokusområder, Grønt byggeri og meget andet.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk.