• Fuld tid
  • Frederiksberg
  • Opslået for 1 måned siden
  • 15. august 2022

Hjemmeside Frederiksberg Kommune

Kunne du tænke dig at være Frederiksberg Kommunes nye GIS- og datakonsulent? Banker dit hjerte for geografiske data, dataudtræk og visualisering af data? Kunne du tænke dig at komme til at arbejde med både faste driftsopgaver og have flere spændende udviklingsopgaver på dit bord?

Så har du nu chancen for at komme med på holdet og blive en del af en velfungerende enhed med seks andre gode kolleger. Enheden hedder GIS og digitalisering og er del af det centrale stabsområde i By-, Kultur og Miljøområdet i Frederiksberg Kommune. I staben er de tværgående og understøttende funktioner samlet, så som jura, sekretariat, digitalisering, data og økonomi. Formålet for alle disse tværgående enheder er at hjælpe fagenhederne med at løse deres opgaver.

Dine arbejdsopgaver
Som GIS- og datakonsulent spiller du en vigtig rolle i at udnytte vores data om byen Frederiksberg til gavn for borgerne i hele kommunen og de faglige enheder på rådhuset. Vi bruger aktivt vores grund- og bydata til at løse konkrete opgaver, både på operationelt og strategisk niveau. Derfor er stillingen også centralt placeret i stabsenheden, hvor du vil komme til at arbejde tæt sammen med andre GIS-konsulenter, digitaliseringskonsulenter og grunddatamedarbejdere. Samlet set håndterer enheden data- og digitaliseringsopgaverne for hele By-, Kultur og Miljøområdet på Frederiksberg.

Af kommende opgaver, som kan blive dine er bl.a.:

  • – Implementering af Ledningsejerregisteret LER 2.0,
  • – Løfte kommunens arbejde med 3D bymodeller,
    – Implementering af en dataejermodel,
  • – Vedligehold og oprydning i strategiske bydata,
  • – Implementering af ny løsning for borgerindmelding til brug for byens drift,
  • – Vedligehold af kommunens webgis og borgergis,
  • – Brugeruddannelse og support i kommunens GIS-værktøjer,
  • – Opsætning og monitorering af IoT-data, fx på
  • – Klima- og miljøområdet,
  • – Løbende understøttelse af forvaltningens opgaver med data og kort, fx til planlægning af vinterkørsel, affaldskørsel,
  • – Vedligeholde kommunens grunddata i GeoDanmark,
  • – Visualisering af data, fx i forhold til opfølgning på fremdriften af kommunens klimamål,
  • – Understøttelse af kommunens arbejde med lokal- og kommuneplaner, og meget mere.

Opgaverne vil blive tilpasset dine interesseområder og kompetencer, og vi er fortsat i gang med at udvikle opgaveområdet efterhånden som data og mulighederne for brugen af dem udvikles.

Dine kompetencer og baggrund
Vi forestiller os, at du har en baggrund i Geografi og har valgt at specialisere dig i anvendelsen af geodata, men du kan også have andre relevante uddannelser (fx landinspektør, data scientist m.m.), hvor du har arbejdet med SQL og GIS-opgaver. Du kan både være nyuddannet eller have et par års erfaring.

Vi forventer, at du ret hurtigt kan sætte dig ind i arbejdet med vores faste GIS-værktøjer – vi bruger QGIS og Vidi – og dermed kan indgå i den daglige opgaveløsning. Vi arbejder primært med open source løsninger. Det er desuden en fordel, hvis du er systematisk og struktureret i din tilgang til arbejdet og har erfaringer med opbygning og vedligehold af datastrukturer, SQL databaser og andre databaser, som vi fx bruger i vores arbejde med Internet of Things (IoT).  Vi har en forventning om, at behandling og visualisering af data kommer til at spille en større og større rolle hos os, så hvis du tidligere har brugt eller har interesse for at lære at bruge Grafana eller Targit vil det også være en fordel.

I starten af din ansættelse vil der være et større fokus på traditionelle GIS-opgaver, hvilket skyldes at en af dine dygtige kolleger er på barsel, så der er brug for, at du viderefører nogle af opgaverne. Efterhånden vil data-arbejdet formentlig komme til at fylde mere og mere.

Du vil både komme til at løse opgaver på egen hånd og indgå i tværgående projektgrupper sammen med andre medarbejdere fra hele organisationen, hvor du er medarbejderen med specialviden om data og brugen af GIS. Derfor skal du som person kunne samarbejde bredt med dygtige fagfolk i organisationen og det er derfor en fordel, hvis du kan lide at være opsøgende i det arbejde, er nysgerrig og god til at bygge netværk og relationer.

Lidt om vilkårene
Vi tilbyder et udviklende job på en spændende arbejdsplads med et godt socialt og fagligt miljø. Stillingen er placeret på Frederiksberg Rådhus, tæt på Frederiksberg Have, Metrostation og med gode muligheder for at udnytte storbyens tilbud.

Humøret i enheden er højt, og omgangstonen uformel. Kontoret rummer mange forskellige opgaver og gode muligheder for faglig udvikling og erfaringsudveksling. Enheden er en del af Staben i By-, Kultur- og Miljøområdet, så du vil komme til at sidde i hjertet af en stor organisation, som arbejder med klima, miljø, trafik, byudvikling, kultur og meget mere.

Der er tale om en fastansættelse og arbejdstiden er som udgangspunkt 37 timer ugentligt. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer i henhold til principperne i Ny Løn. Vi har derudover en flextidsaftale for alle medarbejdere og andre personalegoder.

Ansøgningsfristen er mandag den 15. august 2022, og vi forventer du kan tiltræde seneste 1. oktober. Ansøgning samt CV sendes via Frederiksberg Kommunes hjemmeside.

Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte enhedschef Kim Weber, på tlf. 2898 4258 eller kiwe02@frederiksberg.dk. Hvis du gerne vil vide mere om de konkrete GIS-opgaver er du også velkommen til at til at kontakte Emil Bang på tlf. 3821 4036.