
Hjemmeside Aalborg Kommune, By og Land
Er du skarp til GIS og geodata? Er du god til at holde dataoverblik? Har du lyst til at være en del af en stor arbejdsplads med mange samarbejdspartnere på tværs af fagligheder? Så har du muligheden for at blive en del af team GIS!
Om stillingen
I GIS-teamet samarbejder vi med alle grene af organisationen for at understøtte og sætte data højt på dagsordenen. Udover at hjælpe med at sikre en stabil drift af vores GIS-systemer, er du medansvarlig for at realisere kommunens ambitioner om at opnå en bred, effektiv og innovativ udnyttelse af geodata.
Som del af GIS-teamet vil du skulle sørge for, at vores kollegaer i de øvrige afdelinger og forvaltninger har adgang til data og GIS-systemer, som bruges i deres daglige arbejde. Slutbrugerne anvender primært Kortinfo og QGIS; i driften anvendes der desuden MSSQL-servere og FME.
Teamets opgaver er:
– Drift og udvikling af kommunens GIS
– Intern support, herunder undervisning af kollegaer
– Administration af KortInfo og SQL-databaser
– Videreudvikling af kommunens GIS-værktøjer, både interne og eksterne løsninger
– Bistand til GIS-projekter i form af teknisk projektledelse
Vi forventer, at du har flere af følgende kvalifikationer:
– Relevant uddannelse, som f.eks. landinspektør, geograf, kort- og landmålingstekniker eller lignende
– Bredt og solidt kendskab til GIS
– Du kan påtage dig ansvar for opgavernes fremdrift og løsning
– Du er teamplayer, og du ønsker som vi at spille dine kolleger gode
– Gerne erfaring med SQL, datamodellering og GIS-analyser
– Gerne erfaring med projektledelse eller interesse for det
– Erfaring fra en offentlig forvaltning vil være et plus
Vi tilbyder:
– Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde
– Hensyntagen til balancen mellem arbejds- og privatliv
– Et selvstændigt job med ansvar i et dynamisk og et uhøjtideligt miljø
– En organisation med en bred faglighed
– Et godt arbejdsklima
– Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Der er tale om en stilling på 37 timer om ugen, men såfremt du ønsker færre timer, er dette også en mulighed, og du opfordres stadigvæk til at sende din ansøgning.
Tiltrædelse er d. 1. august 2023 eller efter aftale.
Om organisationen
Organisatorisk er teamet placeret i afdelingen Digitalisering og Data, der er en del af stabsfunktionen i forvaltningen By og Land.
Afdelingen består af ca. 25 kolleger, fordelt på 3 teams, der deles om et storrumskontor. Du kommer til at indgå i Team GIS, som består af 7 personer.
Læs mere om By og Land i Aalborg Kommune
Vi du vide mere?
Hvis du er interesseret i stillingen, opfordres du til at kontakte os for yderligere uddybning af arbejdsområdet, opgaverne og stillingens indhold i øvrigt. Du kan kontakte GIS-medarbejder Karen Frederiksen på tlf. 25202288 eller afdelingsleder Sebastian Munch Larsen på tlf.25202190.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er den 15. maj 2023.
Samtaler forventes afholdt ultimo maj.
Stillingen ønskes besat fra d. 1. august 2023 eller efter aftale.
Ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen: ”Ansøg stillingen”.
Der skal vedhæftes bilag som f.eks. CV og eksamensbevis i begrænset omfang.
Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.